KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR OAKWAY INTERIOR (SE690211-240501)

Vår målsättning är att ge Dig som kund en trygg och professionell service. Nedan följer våra köpvillkor. Vid frågor och synpunkter kontakta oss gärna via oakwayinterior@gmail.com.

PRIS

Samtliga priser är angivna i SEK inkl. 25 % moms. Oakway Interior förbehåller sig rätten av att genomföra prisändringar och reserverar sig för eventuella feltryck samt slutförsäljning.

BETALNINGSVILLKOR

Hos Oakway Interior kan Du alltid känna att du betalar tryggt, enkelt & säkert! Du kan välja att betala med Kort via Stripe eller PayPal samt Swish.

Vårt fokus är att Du ska känna dig trygg och säker när du handlar hos Oakway Interior. Du väljer det betalningssätt som passar dig, kortbetalning, kontant eller Swish.

KORTBETALNING

Vid kortbetalning via Stripe eller PayPal kan du välja mellan VISA, Mastercard, AMEX, Maestro, Discover och många andra kredit- och betalkort.

SWISHBETALNING

Vid swishbetalning använder du nr. 1236673867

ÅLDERSGRÄNS

För att få handla i vår webbutik krävs att Du innehar en ålder på 18 år. Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.

BESTÄLLNING

Det finns inget minsta beställningsvärde. Alla beställningar är välkomna.

En beställning är genomförd när Du erhållit en e-postad orderbekräftelse av Oakway Interior. Orderbekräftelsen genereras automatisk vilket kan medföra ev. fel i ex lagersaldo, leveranstid eller liknande. Vid reserverar oss för avvikelser avseende orderbekräftelsen vilket innebär att Oakway Interior förbehåller sig rätten att korrigera detta i efterhand. Om en vara ej kan levereras kontaktas du direkt via e-mail eller telefon.

Avbeställning av en order kan göras till oss via oakwayinterior@gmail.com ända fram till dess att varan har skickats.

Om produkten i leveranstiden anges som Beställningsvara, innebär detta att vi inte har produkten i lager. Vi tar då hem produkten enkom för Dig då Du gör Din beställning. Leveranstiden varierar mellan olika produkter och vi meddelar dig info ang leveranstid per mail eller telefon.

SEKRETESS, SÄKERHET & PERSONUPPGIFTER

När Du genomför Din beställning hos Oakway Interior uppger Du Dina personuppgifter, vilka innefattar namn, adress och telefonnummer. Vid registrering av Dina personuppgifter och beställningen godkänner Du samtidigt att Oakway Interior lagrar och använder Dina uppgifter för att fullfölja vårt åtagandet som vi har gentemot Dig. Oakway Interior kommer inte att lämna ut Dina personuppgifter till tredje part. Oakway Interior dokumenterar även all kommunikation som vi har med Dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som Du förväntar Dig av oss.

Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har Du rätt att erhålla de uppgifter som Oakway Interior har registrerat om Dig som kund. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan Du begära att denna rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via oakwayinterior@gmail.com.

RESERVATIONER

Oakway Interior förbehåller sig för eventuella fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i sortimentet. Alla bilder skall ses som illustrationer, och vi kan ej garantera att varans exakta utseende återges. Vi garanterar inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende eller dess färg. Angivna storlekar är ungefärliga. Storlekarna kan skilja sig åt mellan olika produkter då de flesta av våra produkter är tillverkade för hand. Kontakta gärna på oakwayinterior@gmail.com, eller via telefon, om Du är osäker på hur färgerna och nyanserna av våra varor visas så hjälper vi gärna till att förklara på bästa sätt via telefon eller eventuellt med detaljerade bilder.

Oakway Interior reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.

LEVERANSVILLKOR

LEVERANSTID

Normal leveranstid från Oakway Interior är 2-3 arbetsdagar.

Vi resevrerar oss för fel i lagersaldo och ibland kan det hända att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 5 dagar med information om ny leveranstid.

FRAKTSÄTT

Inom Sverige skickar Oakway Interior dina varor med DHL. Alla leveranser till ombud SMS aviseras, var därför noggrann när du anger ditt mobilnummer. När Du fått en avisering via SMS, brev eller via e-post finns Ditt paket att hämtas ut hos anvisat ombud. Ta med Dig sändningsnumret, ev. PIN-kod samt Din legitimation. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar därefter skickas paket tillbaka till Oakway Interior, läs mer om detta under outlösta paket nedan.

FRAKTPRIS

FRAKTFRITT - Vid köp för 1200 kr eller mer levereras dina varor fraktfritt till ombud i Sverige.

Till Ombud 69 kr - Leverans sker till ett ombud nära Dig. Det är DHLs system som väljer vilket ombud som ligger närmst dig, utifrån ditt postnummer.

Leveranser av tyngre och skrymmande paket levereras direkt hem till dig med DHL. Leveransen sker helgfria vardagar under dagtid och du blir aviserad om leveransdag samt tidsintervall som du behöver vara tillgänglig för att mottaga leveransen. Om du skulle missa mottagande av leveransen kan DHL köra ut det till dig igen, det tillkommer då en kostnad på 150 SEK till fraktbolaget som faktureras via Oakway Interior.

Hämta hos Oakway Interior 0 kr - Du har möjlighet att kostnadsfritt själv hämta ditt paket hos Oakway Interior. Om Du väljer detta fraktsätt, kontaktar vi Dig för att komma överens om en tid för avhämtning som passar båda parter. Observera dock att paketet måste hämtas inom 30 dagar (från den dag då du fått meddelande att varorna finns klara att hämtas), annars hanteras detta som ett outhämtat paket.

Hämta hos Pipaknycklan 0 kr - Du har möjlighet att kostnadsfritt själv hämta ditt paket hos Pipaknycklan, Karsegårdsvägen 2C i Onsala som har öppet vardagar 11.00 - 18.00 samt lördagar 11.00 - 14.00. Observera dock att paketet måste hämtas inom 30 dagar (från den dag då du fått meddelande att varorna finns klara att hämtas), annars hanteras detta som ett outhämtat paket.

OUTLÖSTA PAKET

Oakway Interior debiterar 400 kr för outlösta paket för att täcka våra frakt- och/eller expedieringskostnader. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.

FORCE MAJEURE

Vid force majeure är Oakway Interior befriade från att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om en underlåtenhet har sin grund i sk befriande omständigheter, enligt nedan samt om omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

TVIST

Vid en eventuell tvist med kund följer Oakway Interior ARN:s rekommendationer.