RETUR OCH REKLAMATION

Hos Oakway Interior är det alltid enkelt att returnera, oavsett om du vill byta, om du ångrar ditt köp eller om du vill reklamera en vara. Har du frågor, kontakta gärna oss via oakwayinterior@gmail.com.

ÖPPET KÖP

Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att varorna mottagits. Du kan i lugn och ro känna efter hemma om du är nöjd med dina varor. Ångerrätten vid öppet köp gäller endast om produkten returneras i originalförpackning med tillhörande skyddsemballage samt i väsentligt oförändrat skick. Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas. Vid ångerrätt av ordern återbetalas du för varan du returnerar. Du står själv för din returfrakt tillbaka till oss.

BYTE

Om du önskar byta din vara ber vi dig returnera varan och lägga en ny beställning. Vid byte står du själv för din returfrakt tillbaka till oss.

REKLAMATION

Om Din vara är skadad, defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta oss via oakwayinterior@gmail.com omedelbart så att vi kan åtgärda felet. Felaktig eller skadad vara ska reklameras senast inom 5 dagar efter mottagandet. I mailet skriver du ditt ordernummer, anledning till reklamationen samt bifogar bild, både på varan du önskar reklamera samt på emballaget. Släng varken emballage eller skadat gods förrän vi på Oakway Interior sagt att det är ok att slänga då fraktbolagen ibland kräver in emballage samt skadat gods för att hantera ärendet.  Vid retur av en reklamerad vara står vi givetvis för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara. Varan ska återsändas väl emballerad och i sin originalförpackning. Så snart vi mottagit varan för granskning försöker vi lösa det på bästa sätt för dig. Observera att vi ibland behöver kontakta vår leverantör för vidare instruktioner. Enligt Konsumentköplagen har Du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att Du har tagit emot varan. Oakway Interior tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt.

RETUR

Vid eventuell retur kontakta oss via oakwayinterior@gmail.com med orsak till returen.

Packa varorna väl och lämna returen hos närmsta DHL ombud. Du ansvarar för att varan säkert kommer åter till Oakway Interior, varor som inte kommit fram återbetalas ej.
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Returadress:

Oakway Interior
Onsala Ekväg 8
439 37 Onsala

RETUR AV BESTÄLLNINGSVAROR

Vid returer av beställningsvaror då vi tagit hem en produkt enkom för Dig gäller öppet köp. Dock är det viktigt att notera att hemtagningskostnaden från leverantören och vidare frakten till Dig, betalas av dig, om Du ångrar Ditt köp. Returkostnaden till Oakway Interior ansvarar Du som kund också för. Detta är viktigt att tänka på vid beställning av möbler från oss, då frakten kan vara dyr vid tunga och skrymmande varor. Detta innebär att fri leverans över 1 200 kr ej gäller om Du ångrar Ditt köp.

ÅTERBETALNING

Om du kommer att bli återbetalad för varor du skickat tillbaka, skickar vi ett återbetalningsmail till dig och i detta fyller du sedan i dina återbetalningsuppgifter. Vi hanterar och administrerar returer löpande, med en hanteringstid på 5-10 dagar. Enligt distanshandelslagen har Oakway Interior krav att återbetalning ska ske inom 14 dagar.